Stockholm och ambassaden

Så nu är även ambasaden avklarad! Snacka om att de hade säkerhet där alltså. Haha, innan man kom in så fick man stå i kö i en glaskur typ, efter det roppade de fram en och man fick visa sitt pass igenom en glasruta, sedan fick man ta av sig jackan, vända sig om och lyfta på fötterna av någon anledning. Efter man hade kommit in körde dem ens grejer genom en sån där rönkenmaskin som dem har på flygplatser, jag fick även lämna in telefonen innan jag fick bege mig upp för en visum intervju och fingeravtryck :) 
Det var verkligen en upplevelse i sig, och det köndes som om resan till USA var lite närmare.
Det är sjukt att det är 41 dagar kvar tills jag åker..

Elise och mamma var även med upp till sthlm,så efter ambasadbesöket som tog 1 timme så spenderade vi dagen i storstaden och shoppade och åt god mat. Så det vart en mysig dag! 

Skrev även till familjen idag och berättadr för dem hur glad jag var över att få vara deras aupair, berättade även om gårdagen och att jag fixat visum :) 


1 Kimmey:

skriven

sv: Det är bara 10 dagar kvar nu. haha

Kommentera här: