Ibland blir det inte som man tänkt sig!

Heej! 
I morgon alltså måndagen 15/6 skulle jag sitta på ett plan mot New York, men allt bli inte som man tänkt sig alltid. För att göra en lång historia kort så var det jag som missuppfattadet allt med polisregistret och även en seg polis som är så sjukt oflexibel. Men aja, med facit i hand så kanske detta som hände var bra. Resan blev i alla all uppflyttad till den 22/6 alltså en vecka pågrund av denna miss. Men nu kommer den inte blii av alls, i alla fall inte till familjen i NY. 
Ett tips till alla au pairer som söker efter den perfekta familjen, Va inte så naiva som jag var, jag ville so bad åka iväg till usa, hitta den perfekta familjen och ett andra hem. Men tänk efter en extra gång innan ni tackar ja. Näär denna familj frågade mig om jag ville bli deras aupair hade vi snackat 2 gånger, kanske 2 timmar totalt, de hade visat sin bästa sida och dessutom bodde de i NY. När de frågade mig om jag ville bli deras aupair så sa jag att jag ville fundera på det, jag var inte säker, men efter 10 min till av samtalande så sa jag ändå JA (big misstake), tacka aldrig ja till en familj om det inte skriker JAAA i magen när de frågar, första instinkten är alltid rätt. Efter att jag tackat ja så började pappan i familjen visa en ganska så kontrollerad sida, väldigt överdrivet kontrollerad sida, och detta med att "jag var välkommen som en i familjen" kändes fel också. De pratade bara om sig sjäva och tänkte inte på mig. Det såg endast till sina egna behov och tänkte inte på att jag hade tider och saker att göra också. Anledningen till att jag inte ska dit var för att jag stod upp för mig och höll på min rätt och mina behov. Detta tålde tydlige inte pappan i familjen då han blev sjukt otrevlig och sa att de skulle skaffa en annan au pair, (en mes till au pair som gör allt han säger och är underlägsen honom). Jag är inte sån utan jag står upp för mig själv vilket jag är stolt ööver. Klart jag blev ledsen i början när han sa det, men jag insåg sen att jag skulle aldig kunnat vara deras au pair, så det va positivt att detta hände när jag ändå var i sverige. 
 
Nu ska jag börja om matchningsprocessen nästa vecka och jag hoppas att jag kommer att hitta min drömmfamilj, kommer självklart uppdatera er om detta!
 
puss och kram 
1 Felicia Spaak:

skriven

Hörde om allt detta från Sanna! Så bra att du stod upp för dig själv! Det var det jag inte gjorde. Min före detta värdfamilj låter precis som din. Ingenting handlade om mig, allt kretsade kring dom och de såg ner på au pairer på ett sjukt sätt. Men nu är jag ute därifrån! Så skönt! Hoppas verkligen du trivs i den nya familjen. Vem vet, jag kanske också hamnar i DC ;)

Svar: precis... jag är så sjukt glad över att jag inte kom till den familjen, detta känns så mycket bättte!
hoppas du hittar din drömfamilj! all lycka till dig, och så hoppas vi på att du hamnar i dc ;)
Fanny Westrin

Kommentera här: